Zútulnění ložnice díky velkoformátové tapetě

Hezký den,

dlouho, předlouho jsem si pohrávala s myšlenkou, že bych se pustila do zvelebení a zútulnění své ložnice. Jenže, znáte to, vždycky se najde něco "důležitějšího" - dětský pokoj, obývák, kuchyně...
Ale na podzim jsem si už řekla "a dost!", ložnice je přece jedna z nejdůležitějších místností v bytě a člověk by se v ní měl cítit dobře. Prvotní idea byla vymalovat stěny teplými barvami a rozvěsit obrázky, ale protože ložnice není příliš široká, bála jsem se, aby se tímto krokem opticky ještě nezmenšila. 


Jsem poměrně kutil, většinu tzv. "mužských prací" zvládám obstojně i sama, a ještě mě to navíc baví, takže bylo jasné, že proces zútulňování ložnice si taky zajistím sama. Naštěstí dnešní doba skýtá neskutečné množství nápadů a inspirace, a navíc je tu FAVI - vyhledavač bytových dekorací a nábytku, díky kterému ušetříte čas (a nervy, co budem) a na kterém vybíráte z více než 1000 obchodů a e-shopu na jednom místě, a to všechno pěkně z pohodlí domova. Právě na FAVI jsem dostala ten nápad, že nejvhodnější pro zútulnění ložnice bude velkoformátová tapeta na stěnu za čelo postele.


Dávno už neplatí, že při slově tapetování se vám naježí všechny chlupy na těle a představíte si scénu z Pata a Mata, binec a lepidlo všude na těle i kolem sebe :) Dnes je naštěstí v nabídce tapet nepřeberné množství vzorů, materiálů, způsobů lepení, povrchů a hlavně, opravdu proces tapetování zvládne úplně každý. Na FAVI si můžete vyfiltrovat maximální cenu, rozměry, povrch, barvu. typ a další parametry, a pak už stačí brouzdat přehledně na jednom místě.


Já jsem se po prohlédnutí nabídky rozhodla pro velkoformátovou fototapetu, tedy tapetu, která znázorňuje jeden obrázek/vzor s daným celkovým rozměrem, rozdělený na přesný počet pásů, které na sebe navazují a "lícují". Vybrala jsem abstraktní vzor s názvem Barvy Benátských fresek, který mě zaujal na první pohled a barevně se prolínal s odstíny dekorací a ložním prádlem v mé ložnici. Pak už nic nestálo v cestě objednání a dodání tapety až domů.


V ceně tapety je většinou i lepidlo vhodné pro daný typ tapety (pokud ale ne, v každém hobby obchodě jsou lepidla na tapety za pár korun k dostání). Vy tak budete potřebovat pouze štetec nebo váleček na lepidlo (volte podle velikosti plochy), nádobu na vymíchání lepidla (obrdžíte prášek, který je třeba naředit vodou), metr, ostré nůžky, vodováhu (pokud lepíte jen určitou část stěny nebo nezačínáte hned od ohybu stěny) a tužku. První, a asi nejdůležitější krok před samotným lepením, je příprava povrchu, a pokud nemáte tapetu přesně na rozměr stěny, i vyměření místa, kam budete lepit. 


Velkoformátovou tapetu dostanete na jednom kusu srolovaném ve válečku, přičemž jednotlivé pásy je třeba nastříhat dle vyměřených linií (vše je krásně označeno, takže se nebojte, že byste nevěděli co a jak). Potom už stačí nanést lepidlo na plochu širokou zhruba pro jeden pás tapety, umístit první pás a pořádně hřbetem ruky vyhladit, aby nevznikaly vzduchové bubliny. Takto pokračujte s dalšími pásy až do toho posledního. Dbejte na to, aby vzor krásně navazoval a nevznikaly mezi jednotlivými pásy mezery nebo se naopak nepřekrývaly. Hotovo? Ještě jednou pořádně uhlaďte, podlepte rohy pořádně lepidlem, aby neměly tendenci se časem odlepovat a je hotovo, můžete se kochat :)


Jak se vám proměna líbí? Inspirovala jsem vás k tapetování i u vás doma? Závěrem bych snad dodala jen, nebojte se toho, určitě to zvládnete levou zadní a výsledek za to rozhodně stojí! Tak jako tak mrkněte na FAVI pro notnou dávku inspirace ke krásnějšímu bydlení.

Krásný den,
Gábi
@beautygabu

Komentáře

  1. Panejo! Já pořád říkám, že stačí maličkosti! Opravdu krásné. Já zrovna teď taky zvelebovala ložnici a jsem spokojená, jak příjemnou ji máme :-) Taky na to chystám článek.

    http://www.jancahala.cz/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky