Medik8 - Problematická pleť a rozšířené póry

Krásný den přeji, 
dnes jsem si pro vás připravila recenzi kosmetiky značky Medik8 z internetového obchodu Medaprex. Po úvodní konzultaci (kterou mimochodem vřele doporučuji!!) mi byly vybrány konkrétní produkty na míru pro mastnou a problematickou pleť, které jsem nejdříve pár dní zkoušela z miniaturek a následně, po úvodním prověření a schválení, mohla začít testovat plná balení.


S recenzí Medik8 kosmetiky jsem si dala hodně načas, protože se nejedná zrovna o levnou záležitost a já chtěla zjistit, zda opravdu funguje. Kromě času jsem dala kosmetice i výsostné místo na mé pomyslné poličce krásy a přes 2 měsíce používala, až na výjimky, převážně produkty této značky. Dva měsíce jsou podle mě ideální doba na reálné posouzení účinnosti jakékoli kosmetiky se speciálním zaměřením. V prvních dnech totiž pokožka může reagovat na novou kosmetiku zcela opačně, než se od ní očekává. Tím se ale nesmíte nechat odradit, dejte jí čas a šanci zvyknout si. 

Pojďme se tedy podívat zblízka na konkrétní produkty, jejich způsob použití a závěrečné zhodnocení. Nezapomeňte dočíst až na konec, kde na vás čeká i výsledné foto před a po :)

PORE CLEANSE GEL INTENSE
Vyzkoušela jsem už opravdu velkou spoustu různých čistících gelů, pěn a emulzí všech cenových kategorií. Požadovaný účinek na mou mastnou, problematickou pleť je ale vždy stejný. Chci aby produkt dokonale vyčistil pleť, viditelně i pocitově, zároveň nesmí vysušit, a ideálně by měl už ve fázi čištění bojovat s pupínky a záněty. Že taky něco podobného hledáte? Tak už nehledejte.


Pore cleanse gel je opravdu hodně koncentrovaný. Na vytvoření bohaté pěny potřebné pro dokonalé vyčištění tak stačí cca centimetrový proužek. Gel je nadupaný samými super účinnými ingrediencemi, takže se není čemu divit, že je tak skvělý. Základním stavebním kamenem je extrakt z jetele lučního, který stahuje rozšířené póry a pomáhá snížit tvorbu kožního mazu. Další účinnou látkou je kyselina L-mandlová, která je rozpustná ve vodě i tucích a díky tomu se dokáže dostat i dovnitř pórů a vyčistit je. Navíc má lehké exfoliační (peelingové) účinky, takže pomáhá odstranit odumřelé buňky na povrchu kůže. Kyselinové kombo doplňuje ještě kyselina L-mléčná a kyselina salicylová. O té už jste určitě mohli slyšet, bývá velmi často používána právě jako součást kosmetiky na problematickou pleť. Aby pleť po použití gelu nebyla vysušená, řadu aktivních látek doplňuje i glycerin, který napomáhá udržet v pleti hydrataci a vláhu.


Všechny moje požadavky z úvodu splňuje tento gel do puntíku. Přiznám se, že se vždycky vyloženě těším, až si s ním pleť opláchnu. Je potom totiž opravdu heboučká, póry jsou viditelně čistější a stažené, hlavně v oblasti tváří a čela. Používám gel pravidelně ráno a večer, ale občas ho použiju ještě i na dočištění po nějakém náročnějším líčení, nebo když mám pocit nečisté pokožky během "no make-up" dne stráveném doma. Velmi důležité, hlavně u mastné a problematické pokožky, je čistit pleť i ráno, ne pouze večer. Pleť v noci přirozeně regeneruje a vylučuje nečistoty, které velmi snadno způsobují záněty, proto je nezbytné je odstranit!


Balení 150 ml, cena 590 Kč, k dostání ZDE 

Zhodnocení:
Gel je skvělý, to bez debat. Určitě je ale potřeba doplnit o následnou péči, aby bylo ozdravení pleti efektivní. Po dvou měsících každodenního použití 2x denně mi ho ještě v balení trošku zbývá, ale odhaduji už maximálně tak na 3 týdny. I když mám doma zásoby čističů od jiných značek, zcela vážně uvažuji o pořízení dalšího balení právě tohoto gelu. 
+ dokonale čistí bez vysušení
+ póry jsou méně viditelné
+ příjemná, svěží vůně
- uvítala bych větší balení

PORE MINIMISING TONIC
Pleťová tonika a "vodičky" jsou už nějaký ten rok nedílnou součástí péče o mou pleť, byť jsem je dlouho považovala za zbytečnost. Tohle tonikum je ale dosti odlišné od všech, které jsem doposud měla. Je to totiž pořádná nálož kyselin, které dávají v této kombinaci nečistotám a mastné pleti na frak. Tonikum by se mělo používat ihned po důkladném vyčištění pleti (v mém případě Pore cleanse gel intense) a slouží především na dočištění, stáhnutí pórů, hydrataci a vyhlazení pleti. To vše mají na svědomí právě obsažené kyseliny L-mandlová, L-mléčná, alfa-lipoová (velmi silný antioxidant a ochránce před stárnutím pleti) a všem známá kyselina hyaluronová. Tohle super kombo doplňuje opět i extrakt z červeného jetele známý pro svou unikátní schopnost snižovat množství produkovaného mazu v pleti blokováním aktivity enzymu, který ho produkuje.


Musím říct, že první týden jsem tonikum používala raději obden, než si pleť zvykla. Nikdy jsem ale neměla žádné podráždění nebo vyrážky, jen byla pleť zezačátku citlivější a tonikum po aplikaci lehce štípalo. Já mám paradoxně tuto reakci ráda, protože mám pocit, že to funguje :) Máte to taky tak? Každopádně druhý týden testování už jsem směle nanášela tonikum dvakrát denně, ráno i večer, a to již bez štípání. Co maximálně oceňuji je to, že pleť je po nanesení tonika tamponkem okamžitě hladká, zmatněná a taková jakoby vypnutá. Prostě sen každé majitelky mastné pleti s výraznými a rozšířenými póry. Myslím si, že právě tonikum má významný podíl na velmi rychlém nástupu hojení a zlepšení stavu mé pleti, především v oblasti čelisti (U-zóny).



Balení 100 ml, cena 1100 Kč, k dostání ZDE

Zhodnocení:
Tonikum je rozhodně něco, co stojí za to vyzkoušet. Pokud bych měla doporučit někomu, kdo bojuje s akné a mastnou pletí jednu věc ze všech v této recenzi, pak by to bylo právě toto tonikum, byť bych ho na začátku testování rozhodně jako vítěze netipovala. Lahvička 100 ml se možná může zdát malá, ale používám 2 měsíce 2x (někdy i vícekrát) denně cca tři otočení na tamponek a zbývá mi stále čtvrtina tekutiny.
+ viditelné celkové zlepšení stavu pleti
+ příjemná svěží vůně (máta)
+ stažení pórů
- vyšší cena
- pro citlivější pleť může být možná trošku agresivní

HYDR8 B5
S hydratačními séry se roztrhl pytel a ani mě tahle záplava neminula. Je to jedna z těch kosmetických vychytávek, které vlastně nemají žádný okamžitý efekt, ale dlouhodobě výsledky jejich používání poznáte. Hydr8 B5 je lehounký, konzistencí až vodový gel bez zabarvení i vůně. Obsahuje kyselinu hyaluronovou, která je velmi populární pro svou schopnost vázat velké množství molekul vody na vazební místa pokožky, jinak také zavodnit pleť a udržet ji hydratovanou. Další složkou je kyselina pantotenová (vitamín B5), která je známa pro své hojivé vlastnosti. Sérum se po nanesení téměř okamžitě vstřebá, a to bez jakéhokoli lepivého pocitu. V podstatě se po něm "slehne zem", na pleti ho vůbec necítíte, ale mně třeba v prvních dnech testování příjemně zklidnilo lehce podrážděnou pleť po použití tonika. Od té doby používám sérum 1-2x denně, častěji ráno, kdy mi skvěle slouží i jako podklad pod make-up. Večer ho občas nanáším před/s retinolem pro lepší vstřebatelnost olejové konzistence retinolu. Pokud bych měla porovnat s konkurenčními hydratačními séry, má Hydr8 B5 jednu z nejlepších vstřebatelností, jinak ale, co se užívání týče, nevidím v podstatě žádný rozdíl. Nedokážu moc vyhodnotit, do jaké míry má právě toto sérum konkrétně vliv na tak významné zlepšení stavu mé pleti, ale určitě je potřeba s ním počítat jako s důležitým dílkem do pomyslné stavebnice komplexní péče o pleť.



Balení 30 ml, cena 1020 Kč, k dostání ZDE

Zhodnocení:
Sérum je skvělé v tom, že je vhodné vlastně pro všechny typy pleti. Takže pokud byste pořídili a nevyhovovalo vám (což dost silně pochybuji), určitě sedne dalším deseti lidem kolem vás. Lahvička je poměrně malá, ale díky praktickému kapátku si velmi snadno odměříte pár kapek, které vystačí na celý obličej i krk a vy tak zbytečně neplýtváte. Po dvou měsících používání mi zbývá cca 1 cm tekutiny, což vidím ještě tak na týden pravidelného užívání.
+ skvělá vstřebatelnost
+ bez parfemace, bez parabenů
+ nekomedonogenní
+ lehké a nemastné složení
- výsledek užívání není okamžitě viditelný
- vyšší cena

BLEMISH SOS
Pokud pro vás Medik8 produkty nejsou úplnou neznámou, budete si pamatovat Blemish SOS v jeho původní verzi pod názvem betaGel. Už ten byl podle ohlasů velmi oblíben, ale jeho tvůrci se jej rozhodli ještě vylepšit a přidali kyselinu diovou, která snižuje tvorbu kožního mazu a likviduje bakterie způsobující akné. Oproti původnímu složení, to nové neobsahuje olej, což je za mě určitě krok k lepšímu. Naopak obsahuje super silné kombo kyselin salicylové, azelaové a diové spolu s niacinamidem (vitaminem B3), které mají silné protizánětlivé účinky, snižují tvorbu kožního mazu, čistí póry a redukují zčervenání pokožky.


Blemish SOS je konzistencí lehounký čirý gel, který nanáším buď přímo na již zanícená/problematická místa nebo jako prevenci po celém obličeji. Snadno se vstřebává a zanechá pleť hezky jemnou a zmatněnou. Výrobce uvádí možnost používat i jako podklad pod make-up, což jsem párkrát vyzkoušela, ale měla jsem pocit, že bez nějaké mezivrstvy v podobě matujícího krému nebo podkladové báze se má make-up po kontaktu s gelem tendenci drolit, byť to běžně nedělá. Na rozdíl od hydratačního séra, u gelu SOS jsou výsledky vidět téměř okamžitě, a pokud ne, tak do druhého dne určitě. Kdykoli se mi objevil náznak budoucího pupínku nebo zaníceného místa, nanesla jsem gel a do druhého dne bylo po něm. Velká výhoda je, že se dá nanést kdykoli během dne a to i na make-up! Vstřebá se bez jakéhokoli narušení "fasády". Samozřejmě pokud opravdu jen lehce naťupete a necháte zaschnout bez vtírání. Když nad tím tak přemýšlím, co používám Blemish SOS (a vlastně celé kombo všech těchto produktů Medik8), neměla jsem na pleti ani jeden takový ten velký zanícený bolák jako dřív. Prostě nemá šanci vyrůst. Musím ale i uznat, že jsem dost omezila věčné postávání před zvětšovacím zrcadlem a vyrýpávání sotva existujícího pupínku, což byla většinou i příčina následného zanícení a boláku přes celou tvář.


Balení 15 ml, cena 600 Kč, k dostání ZDE 

Zhodnocení:
Gel jsem používala dva měsíce každý den, většinou 2x denně (ráno a večer) na celý obličej a v případě potřeby i lokálně kdykoli přes den. Nástup hojení zanícených ploch byl téměř okamžitý a velmi brzy bylo vidět zlepšení hlavně v oblasti tváří a čelistí/krku. Pleť je celkově jemnější, ne tak hrubá a "zrohovatělá" v těch nejkritičtějších místech. Určitě doporučuji pořídit všem, kteří trpí na akné pravidelně, ale i pro zklidnění občasných pupínků.
+ rychlý účinek
+ svěží vůně
+ zklidnění i velmi problematické pleti
- balení by mohlo být větší

RETINOL 3TR
Nikdy jsem se o retinol moc nezajímala, měla jsem ho zafixovaný jako pomocníka pro starší generace. Jenže, ve třiceti se už tak nějak člověku začínají projevovat první známky stárnutí, pleť vypadá unaveně a ochabuje, a když se k tomu navíc přidá i akné, které by člověk čekal spíš u teenagera, je potřeba nasadit silnější pomocníky. Jeden z takových je právě retinol.

Retinol je čistá forma vitamínu A, který se v těle běžně vyskytuje. Je velmi účinný v boji proti vráskám, protože podporuje tvorbu kolagenu a elastinu v pleti, zároveň také podporuje obnovu buněk pokožky. Redukuje výskyt pigmentových skvrn a hydratuje. Prokazatelné jsou i jeho účinky na akné, které dokáže eliminovat a navíc i hojit jizvičky po již vyléčeném akné. Zároveň však existují názory, které označují retinol za možnou příčinu poškození plodu v těle matky, která má vitaminu A nadbytek. Proto se vesměs uvádí, že by retinol neměly užívat ženy, které jsou těhotné, případně mají v plánu v nejbližší době otěhotnět.


Vitamínové sérum Retinol 3TR ale kromě retinolu, tedy vitamínu A, obsahuje i vitamín E, který je znám svými antioxidačními účinky, hydratuje a chrání pokožku před působením volných radikálů. Sérum je bez parfemace a parabenů, takže je vhodné i pro citlivější pleť. Já nemám nijak zvlášť citlivou pleť, přesto jsem sérum na doporučení začala používat postupně, první týden jednou za tři dny, druhý týden už každý večer. Je pravda, že po prvních dvou použitích zareagovala pokožka jemným podrážděním a byla takový zhrublá a lehce šupinatá, ale poté už reakce zcela zmizela a pleť se začala zcela obnovovat. Sérum je na bázi jojobového oleje a moje mastná pleť mu úplně nedovoluje okamžité vstřebání, byť ji vždycky připravím pomocí hydratačního séra, květinové vody nebo Blemish SOS (někdy i všechno dohromady). Spát odcházím stejně s mastnou pletí. Nicméně do rána je všechno vstřebáno. Po dvou měsících užívání musím konstatovat, že už bez Retinolu nechci být a přemýšlím i o vyšší koncentraci. 3TR označuje koncentraci 0,3% retinolu a je to taková zlatá střední cesta. Do začátku určitě nezkoušejte nic silnějšího. 6TR je ale pro mě výzva a jsem zvědavá, jak moc bude působení dvojnásobně silnějšího séra odlišné.


Balení 15 ml, cena 900 Kč, k dostání ZDE
(Já měla k dispozici 4 ks tester lahviček á 3 ml)

Zhodnocení:
Retinol 3TR vitamínové sérum získalo prestižní ocenění Silver Aesthetic Award ve Velké Británii za rok 2012 a já se nedivím. je to totiž opravdová bomba. Ráno se probouzím s projasněnou, vypnutou pletí, netvoří se mi akné v takovém množství jako dřív (řekla bych vůbec, ale to bych lhala, akné se objeví ale opravdu jen minimálně), zahojily se boláky, které mě delší dobu trápily. Zkoušela jsem už několikrát retinol vynechat, ale ne déle než dvě noci, protože ráno to pak bylo opravdu poznat. Stejně tak jsem si ze zvědavosti pořídila retinolové sérum ve stejné koncentraci od mnohem levnější značky The Ordinary a ze začátku jsem byla přesvědčena, že rozdíl nepoznám. No, poznala jsem. S retinolem Medik8 byla pleť ráno taková hutnější, póry stažené, nikde nic "podebraného". S retinolem The Ordinary to prvních pár dní vypadalo podobně, ale potom se najednou zase začalo tvořit akné, pleť byla ráno umaštěná. Hodně rychle jsem zase nasadila Retinol Medik8 a vše se vrátilo do normálu. Neříkám, že ho používám úplně každý večer, někdy jsem líná a vynechám, ale víc než dvě noci pauzy nenechávám. Tohle je prostě bomba.
+ zjemnění drobných vrásek
+ zlepšení stavu pleti (akné, jizvičky, póry,...)
+ stačí pár kapek na celou tvář
+ aplikace pomocí praktického kapátka
+ postupné uvolňování retinolu díky technologii enkapsulace
+ omlazení, rozjasnění pokožky
- horší vstřebatelnost
- není vhodné pro těhotné a kojící ženy

ACTIVATED CHARCOAL REFINING MASK
V testovacím balíčku jsem našla jedno balení této jednorázové masky a k ní štětec na nanášení vytvořené hmoty na obličej. Pytlíček obsahuje práškovou směs určenou pro vymíchání masky s vodou. I přes odměření doporučeného množství vody se mi prostě nepodařilo vymíchat nic jiného, než masku plnou gelových hrudek. Jak jsem totiž později (po nanesení) zjistila, maska má být slupovací, proto ta gelová až gumová konzistence pro snazší sloupnuti z tváře. Každopádně i hrudkovou směs jsem jakž takž nanesla na obličej a nechala působit cca 20 minut (doporučený čas je 10 minut, ale mně to bylo líto nechat působit tak krátce:-) ). Sloupnout mi úplně nešla, ale pomohlo odrolení a následné smytí. Pravda je, že pleť byla po použití opravdu heboučká a vyčištěná. Jen bych masku uvítala už připravenou, abych vynechala krok vymíchávání. Jsem holt lenoch.


Maska obsahuje aktivní dřevěné uhlí  z přírodního bambusu, které má za úkol nasát všechny nečistoty a maz z pleti. Funkci antioxidantu zastává obsažený výtažek z moringy a hydrataci zajišťuje kyselina hyaluronová.

Balení 5 x 10g, cena 950 Kč, k dostání ZDE

Zhodnocení:
Masku jsem měla k dispozici pouze jednu, proto nemůžu hodnotit dlouhodobější účinky, ale bezprostředně po použití byla pleť opravdu hezky vyčištěna, bez jakéhokoli podráždění nebo vysušení. Oceňuji i velmi příjemnou vůni, kterou způsobuje obsažená esence pačuli a majoránky.
+ citelně i viditelně čistí pleť
+ příjemná vůně
+ hydratuje
- nepraktické použití
- poměrně vysoká cena

Celkové zhodnocení dvouměsíčního testování
Když mi přišel balíček s výše zmíněnými produkty Medik8, rozhodla jsem se tentokrát kosmetiku otestovat opravdu důkladně, dlouhodobě a hlavně co nejméně mixovat s ostatními značkami, protože mám pocit, že moje problémy s pletí byly převážně také důsledkem neustálé změny kosmetiky a testování všeho možného, a místo zdravé pleti jsem měla jeden velký chemický koktejl. Protože do kompletní péče mi chyběl denní krém, oční krém, odličovač make-upu, peeling a pleťové masky, doplnila jsem tyto ostatními oblíbenými a prověřenými značkami. Za dobu testování jsem taky dvakrát podstoupila kosmetické ošetření.

Nemůžu konkrétně říct, který produkt má největší vliv na tak významném ozdravení mé pokožky, ale nejdůležitější je, že fungují. A fungují opravdu skvěle, dohromady. Taky bych řekla, že jsem dost omezila neustále zkoumání obličeje a "hnípání" pidi pupínků, ze kterých se mým zásahem stávaly krátery. Pupínky se mi stále občas dělají, ale opravdu můžu svědomitě říct, že cca o 95% méně než před kúrou. Taky se mi méně mastí pleť a ubylo i flíčků po akné. Je to ještě běh na dlouhou trať, abych se zbavila i jizviček a sjednotila pleť, ale věřím, že s tou správnou péčí to půjde. S Medik8 totiž rozhodně hodlám pokračovat a děkuji Medaprex, že mi dali důvěru jejich produkty vyzkoušet.


Co na produkty říkáte? Zkoušeli jste některý z nich, nebo plánujete vyzkoušet? Dejte mi vědět do komentářů.

Děkuji za Váš čas a přeji krásný den,
Gábi
@beautygabu

Komentáře

  1. Teda když to tak čtu, tak vám fakt moc nezávidím, kolik toho potřebujete. Jako jednu chvíli byla u mě v koupelně taky kosmetika na problematickou pleť, ale to jen z toho důvodu, že jsem trpěl na akné a mastnou pleť a potřeboval jsem s tím něco dělat. Nebo potřeboval... Spíš asi víc chtěl, protože se mi to moc nelíbilo. :) To je ale pochopitelné. Navíc jsem měl strach z trvalých jizviček v obličeji. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky