NATU - ASHWAGANDHA prášek z kořene indického ženšenu

SUPERPOTRAVINY a ajurvédská medicína hýbou světem. Já jsem tomuto trendu nikdy vyloženě nepodlehla, ale spíš tak nesměle okukuju z povzdálí a říkám si, zda to skutečně funguje, nebo se z velké části jedná o placebo efekt.


Poslední dobou jsem se cítila opravdu hodně bez energie, podrážděná, nervózní, ve stresu, zkrátka mi chyběla duševní pohoda, kterou jsem dříve oplývala a byla něco jako moje obchodní značka. Začala jsem se poohlížet po něčem, co by mi mohlo pomoci získat zpět tolik potřebnou rovnováhu. Rozhodla jsem se zabrousit do oddělení SUPORFOOD a vyzkoušet jednu ze základních a zároveň nejdůležitějších bylin ajurvédy - ASHWAGANDHA, neboli 100% BIO a RAW prášek z kořene indického ženšenu od značky NATU.

Popis zněl víc než slibně, posuďte sami: "...má celou řadu příznivých účinků pro náš organismus a je přírodním antioxidantem. Konzumací podpoříte duševní zdraví, energii a vitalitu, ulevíte od stresu a vyčerpání." Přesně to potřebuji! Navíc za skvělou cenu 109,-Kč není nad čím přemýšlet.


Nemohla jsem se dočkat, až tento zázrak v prášku vyzkouším. Doporučuje se užívat jednu čajovou lžičku denně tekutou formou po rozmíchání ve vodě, případně přidáním do jakéhokoli pokrmu. Napoprvé jsem zvolila variantu č.1 a ta dopadla katastrofálně. Nevím, jestli jsem si do sklenice dala prášku víc, než je doporučeno, nebo jsem prostě čekala jinou chuť, ale to se tedy opravdu nedalo...takhle dlouho jsem se oklepávala naposledy když mi bylo deset a omylem jsem rozžvýkala tolik nenáviděnou houbu :) No, ve zkratce, ta chuť není bůhvíjaká... Napodruhé jsem už byla opatrnější a zamíchala prášek do vody s kapkou bezinkového sirupu. To už bylo snesitelnější, ovšem taková podivná pachuť zůstala i tentokrát. To se nezměnilo ani při užití ženšenu spolu s jídlem, ale je fakt, že v chuťově výraznějším jídle se to ztratí. Taky je fakt, že časem si na tu chuť tak nějak zvyknete.

Teď k účinkům samotným...nevím, do jaké míry to můžu přisuzovat působení ženšenu, ale musím přiznat, že jsem se začala po pár dnech užívání cítit lépe. Nevím jak to popsat, prostě jsem najednou byla plná energie, veselejší...Placebo? Nemyslím si...

Příznivé účinky na imunitu, nervový systém, potenci a celkovou energii organismu jsou známy již více než 2000 let a podloženy jsou i mnoha vědeckými studiemi. Mimochodem, věděli jste, že existuje více druhů této bylinky? Ženšen pravý, pětilistý, sibiřský, indický,.... Nejdůležitější částí je kořen, ale využít se dají i listy této 30-60 cm vysoké rostliny. Kromě celé řady pozitivních účinků na lidský organismus se však najdou i negativní, a to hlavně v kombinaci s některými léky, například proti srážlivosti krve. Stejně tak je na zvážení každého z nás, zda kombinovat ženšen s nápoji obsahující kofein, může se totiž objevit výrazné bušení srdce. Není však třeba panikařit, takové kontraindikace se ve většině případů objevily pouze při nadměrném užívání výše zmíněného s větším než doporučeným množstvím ženšenu. I zde tedy platí, všeho s mírou :)

Celkově tedy za sebe můžu ženšen rozhodně doporučit jako takový všelék, navíc fungující i co se prevence týče. Pokud tedy hledáte něco, čím podpořit své zdraví a celkovou pohodu, pořiďte si ženšen!

Děkuji Lékarna.cz za poskytnutí produktu k testování! :)

Máte s touto zázračnou bylinou nějaké zkušenosti? Pozitivní? Negativní? Dejte mi vědět do komentáře :)
Děkuji a přeji krásný den!

Komentáře

Oblíbené příspěvky