Dokonalé odlíčení jako základ péče o pleť

Hezký den,

jistě se se mnou shodnete v názoru, že bez důkladného odlíčení a vyčištění pleti vám ani sebelepší pečující kosmetika nebude fungovat tak, jak má. Čistá pleť je prostě základ a přes to nejede vlak. Ale naskýtá se otázka, jak takového důkladného odlíčení a vyčištění pleti dosáhnout? Otestovala jsem různé typy produktů a kromě účinků samotných jsem ohodnotila i složení (resp. přírodní původ či ne) a odpad, který po použití produktu zůstane. Vybrala jsem z kategorie hydrofilních a odličovacích olejů a čistících a odličovacích gelů v jednom a vyzkoušela tři různé produkty. Který z nich vyjde jako vítěz?



Renovality odličovací sérum
Na sérum, které je na bázi jojobového oleje, jsem byla hodně zvědavá. Neuniklo mi totiž jeho chválení na sociálních sítích po všech směrech. Já, jako majitelka mastné pleti, se olejovým odličovačům spíše vyhýbám, ale zvědavost byla silnější. Doporučený postup od výrobce je našplíchat produkt na tvář a krouživými pohyby tamponkem odličovat make-up z tváře a očí. Poté smýt ještě vlhkou žínkou či ručníkem. Tento postup jsem vyzkoušela, ale jen pro odlíčení řasenky jsem spotřebovala mnohem více tamponků, než třeba s micelární vodou



Zkoušela jsem i postup odlíčení ve sprše jen prsty, ale s řasenkou si bohužel sérum neporadilo vůbec, jen jsem si ji rozmatlala po celém obličeji. Nehledě na to, že mi po použití zůstavá na pleti opravdu velmi mastný film, který mi není vůbec příjemný. Většinou ale u tohoto typu produktu používám stejné dvojí čištění pleti, takže mastného filmu se zbavím následným dočištěním gelem nebo pěnou. Plusem je praktická aplikace pomocí spreje a poměrně příjemná cena na množství. Pokud máte sušší pleť a pleťové oleje jsou součástí vaší každodenní péče, pak by vám odličovací sérum Renovality mohlo sednout. 
Balení 200 ml, cena 250 Kč, k dostání ZDE 

Saloos odličovací olej Lemon Tea Tree
Hydrofilní odličovací olej Saloos Lemon Tea Tree je v podsatě na podobné bázi, jako odličovací sérum Renovality, jen s tím rozdílem, že tento olej je díky obsahu Tea Tree obzvlášť určen pro problematickou a mastnou pleť. Konzistencí je o dost hustší než sérum Renovality, skvěle funguje po nakapání (nalití) na předem navlhčený tampon, spotřeba je pak menší. 



Odličuje za mě lépe než sérum Renovality, poradí si po chvíli i se silnější vrstvou objemové řasenky. Nevýhodou je, že na mé pleti zanechává opět mastnější film. Následnému použití čistícího gelu se tak nevyhnu. Pokud se chci vyhnout tamponu a odličovat ve sprše, musím mít již odlíčenou řasenku, s tou si totiž za použití prstů neporadí.
Balení 50 ml, cena 108 Kč, k dostání ZDE 

Bioderma Sensibio čistící a odličovací gel
Gel Bioderma Sensibio pro mě není žádnou novinkou, a tak jsem trošku tušila, že to bude jasný vítěz. Odlíčení s ním je totiž rychlé, účinné a bezodpadové (ve smyslu použitých tamponů). Je bez parfemace a vhodný i pro citlivou pleť. Jednoduše vběhnete do sprchy, díky praktické pumpičce si naberete gel, promnete v dlaních s troškou vody a nanesete na obličej. Krouživými pohyby prsty odličujete pleť i oční make-up. 



Poradí si během pár vteřin i se silnou vrstvou řasenky, neštípe v očích ani nijak neirituje pleť. Po odlíčení už není třeba použít další čistící produkt, pleť je totiž dokonale čistá a odlíčená jen za použití tohoto gelu. Nebudu vám lhát, pro mě je to naprostá bomba a příště rozhodně pořídím velké půl litrové balení :)
Balení 200 ml/500 ml, cena 289 Kč/ 381 Kč, k dostání ZDE 

Jak jste tedy z předchozích řádků mohli vyčíst, jasným vítězem je pro mě gel Bioderma, druhé místo získává olej Saloos a poslední místo sérum Renovality, to už bych si znovu nepořídila. Věřím ale, že oleje mají své fanoušky právě u majitelů sušší pleti, ti s pletí mastnější určitě uvítají spíš gel. V některém z dalších článků se zaměřím na další typy odličovacích produktů, například dvoufázové odličovače.

Je nějaký produkt, o kterém byste si chtěli přečíst a který bych pro vás měla otestovat? Dejte mi vědět v komentářích. Mezitím můžete mrknout na Notino, kde jsou odličovací produkty seřazeny hezky přehledně.

Krásný den,

Vaše Gábi
@beautygabu

Komentáře

Oblíbené příspěvky