HRISTINA - Přírodní zázraky z Bulharska

Přírodní kosmetika začíná být čím dál víc žádaná, a nejen proto je myslím fajn podporovat značky, které takovou vyrábí. Když mě oslovila značka Hristina, zda bych nechtěla vyzkoušet některé z jejich produktů, měla jsem samozřejmě radost. Jeden z hlavních důvodů byl ten, že u nás značka ještě není tak "profláklá" a nevidíte ji na každém druhém profilu, a samozřejmě i to, že nabízí širokou škálu přírodních produktů na celé tělo. 

Hristina je mladá rodinná firma, která byla založena v roce 1997 v Bulharsku, avšak receptury výroby jsou mnohem starší a děděné z generace na generaci. Výrobní postupy a receptury jsou pečlivě střeženy mezi členy rodiny zakladatelky, paní Hristiny, avšak složení jednotlivých produktů, uvedené mimochodem vždy na obalu i v češtině, je natolik srozumitelné, že i úplný laik a neznalec názvů z kosmetického průmyslu pochopí, co se v jeho krému/gelu/toniku atd. vlastně nachází.


Protože jsem dostala volnou ruku ve výběru produktů na vyzkoušení, vybrala jsem dva, které obsahují ve složení pro Bulharsko tolik typickou růži, ale i něco skořicového na tělo. Nicméně vy můžete vybírat z deseti opravdu nabitých kolekcí, mezi nimiž najdete třeba i tu s jemnou kosmetikou pro miminka.


Přírodní odličovací micelární voda s damašskou růží
Nejsem velký zastánce micelárních vod, a když už, tak pouze na odlíčení odolného očního make-upu a zase rychle smýt vodou. Micelární voda Hristina je 100% přírodní, z 80% tvořena růžovou vodou, která uklidňuje, hydratuje a hlavně božsky voní. Někdo by mohl namítnou, že je pro něj vůně růží příliš silná, ale voda má opravdu krásné, neobtěžující aroma. Kromě růžové vody se v tekutině nachází i bisabolol, což je silice heřmánku pravého vyskytující se přirozeně ve formě oleje, a je často používán v boji proti stárnutí.

Celé složení: Růže damašská květinová voda, avokádový olej, bisabolol, vitamín E, L-askorbová kyselina, benzyl alkohol, elastin, kolagen, hyaluronát sodný, laktická kyselina

Co mě při prvním použití překvapilo bylo, že voda na tamponku pění a na očích poměrně štípe, což se mi stává málokdy. Na oční make-up ji tak nepoužívám, ale s pletí si poradí, nevysušuje a odstraní make-up do posledního zbytku. Hodně mi vyhovuje i jen tak přes den na osvěžení pleti při "no make-up" dni. Odstraní přebytečný maz a lesk a zanechá pleť příjemně hebkou.

Balení 200 ml, cena 265,-Kč, k dostání ZDE


Přírodní čistící mléko - růžová voda
Čistících mlék má Hristina v nabídce velkou spoustu, různě specifikovaných i s všelijakými vůněmi od aloe vera přes květinové, až po kakaové máslo nebo lískový ořech. Já si vybrala univerzální mléko na odlíčení make-upu očí, tváře i rtů, opět s obsahem růžové vody. Mléko odličuje oční make-up lépe než micelární voda, a hlavně vůbec neštípe. Je poměrně hutné, přesto nezanechává mastný film. Naopak, kromě make-upu odstraňuje právě i přebytečný maz a nečistoty z pleti. Pro odlíčení řasenky mi pohodlně stačí jeden tamponek, ale když mám výraznější líčení s odolnými linkami, odličuji třeba i na třikrát. Mléko krásně voní a obsahuje spoustu výživných olejů, takže použití se nemusí bát ani ženy se sušší pletí.

Celé složení: Voda, jojobový olej, sezamový olej, bambucké máslo, avokádový olej, voda z růže damašské, allantoin, elastin, včelí vosk.

Balení 150 ml, cena 135,-Kč, k dostání ZDE

Přírodní anticelulitidní zpevňující krém se skořicí
Přiznám se, že jsem očekávala jako favorita testování kosmetiky Hristina některý z předchozích dvou produktů, ale rovnou bez mučení přiznávám, že tělový krém se skořicí je bomba! Záměrně jsem vybrala krém se skořicí, byť na výběr jich byla opět velká spousta, ale dříve už jsem tělovou kosmetiku obsahující skořici od různých značek používala a zajímalo mě srovnání.


Skořice má významný zahřívací efekt a ten se dostaví i v případě tohoto krému. Já to zbožňuju, protože mám pocit, že se něco děje a tuky se "pálí", když to hřeje :-) Berte to prosím s nadsázkou, já vím, že to tak není, ale dovolte mi si to alespoň vysnít a spojit s tím příjemným hřejivý pocitem po nanesení krému. Co je ale rozhodně prokazatelné a viditelné po použití krému je vzhled pokožky. Ta je neskutečně jemná a hydratovaná, ale zároveň opravdu pevnější, a to už po prvním namazání. Ideální je samozřejmě mazat každý den (i 2x denně), ale pokud zapomenete, nestíháte atd., nic se nestane, protože takový ten pocit hutné pokožky trvá opravdu dlouho.


Pokud porovnám s ostatními anticelulitidními přípravky, má krém Hristina skvělou vstřebatelnost a viditelné zpevňující účinky. Nečekejte, že vás ale zcela zbaví celulitidy, na to je potřeba přidat pohyb:-) Krém velmi zvláštně voní, trošku medově, hodně po skořici. Není to úplně typická krémová vůně, ale pokud máte rádi hřejivé vůně, sedne vám. Já si krém rozhodně nakoupím do zásoby, protože v relativně malé nádobce jsem už téměř na dně, a hlavně - výsledky jsou úžasné!

Celé složení: destilovaná voda, kávovník arabský extrakt z kávových zrn, skořice éterický olej, skořice kyselina, slez lesní extrakt, vitamín A, slunečnice olej, ananas esenciální olej, bambucké máslo, avokádový olej, sezamový olej, vitamín E, heřmánek pravý extrakt, esenciální olej z citrónu, cetearyl alkohol, limonene, linalool, citral, neem olej, včelí vosk

Balení 200 ml, cena 145,-Kč, k dostání ZDE

Jsem ráda, že jsem měla možnost vyzkoušet další značku, která dokazuje, že přírodní kosmetika je opravdu na vzestupu. Znáte Hristinu a zkoušely jste už některé z jejich produktů? Který z mých testovaných kousků váš zaujal nejvíc?

Děkuji Hristina za produkty na testování a vám za váš čas na přečtení této recenze.

Přeji krásný den,
Gábi

Komentáře

  1. Zaujaly mě produkty s růží, ta je na citlivou pleť skvělá, takže osobně bych také sáhla po téhle řadě :(
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký článek, mne zaujala právě ta kosmetika pro miminka, protože sháním nějaký dárek pro sestru a její novorozené miminko a napadla mne právě ta kosmetika. Myslím, že je to dobrý nápad a dárek sestra využije. Dívala jsem se už tady https://zivotavyziva.cz/kosmetika-pro-miminka/, kde to mají hezky přehledně popsané a vysvětlené co se hodí na co.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky